Wednesday, September 27, 2006

Kaak.

Pakko poustaa tanaankin, ihan tilitys mielessa. Eilinen loppupaiva otti nimittain oudon kaanteen. Istuin syomasssa kanasalaattia (en enaa ikina syo lammasta, vaikka Ulan Bataar onkin maailman Mutton capital) ja mun matkarakastaja nro. 1 kavelee sisaan. Mulle tyypilliseen tapaan painan hatun syvemmalle paahan ja katson alas. Rohkaisen kuitenkin mieleni ja menen juttelemaan sen kaverille Frankille. HAn tietenkin kutsuu mut niiden poytaa (jossa muuten istui myos Kyttalan Villen tanskalainen kaksoisolento). Ihmetteln, miksi Vidar nayttaa niin ilahtuneelta nahdessaan mut, kun ma ajatteln vaan, etta vitun kusipaa, et vastannu mun meiliin.

No, hetken jutustelun jalkeen kay ilmi, etta pojat ovat matkalla nettikahvilaan tsekkaamaan meilit, jonka he ovat kuulemma viiimeksi tehneet ennen Listvyankaa (jossa ma olin siis niiden mukana). Se siis selittaa. Eikai se ole vastannut, kun ei ole ikina meilia lukenut. Mutta jos ma jotain miehesta tiedan, jos se olisi ollut kiinnostunut, se olisi mennyt nettiin ja meilannut mulle. Mutta ihan kiva tietaa, ettei mun ihmistuntemus ole ihan niin paska kun jo jossain vaiheessa epailin. Istuin siina sitten poikien kanssa jonkin aikaa, kunnes keksin jonkun tekosyyn liueta.

Kaiken taman jalkeen tarvitsin shoppausterapiaa ja menin tavarataloon. Rintsikoiden sovituksessa mua auttoi kaksi mua kaksikymmenta senttia lyhyempaa myyjaa. Ostin vessapaperia jonka nimi on Thank You.

Etta sellaista. Nyt vastaan Maijan haasteeseen.

1. Kirja joka muutti elämäsi?
Ah, enpa tiia. Matkaoppaat, jotka inspiroi tallaisille reissuille.

2. Kirja jonka olet lukenut useammin kuin kerran?
En muista.

3. Kirja jonka ottaisit mukaan autiolle saarelle?
Mulla on matkalukemisena Raamattu ja Koraani. USkonnollisista syista valitsen ensimmaisen.

4. Kirja joka teki sinut hilpeäksi, kevytmieliseksi, huikentelevaiseksi?
Koska en keksi mitaan, on tahan kehiteltava jotain nokkelaa siita, miten vaarallista olisi, jos olisin yhtaan enemman kevytmieleinen, hilpea ja huikenteleva. Peppi Pitkatossuista sain pienena Girl Poweria.

5. Kirja joka sai sinut sortumaan nyyhkytyksiin?
Esimerkiksi Auringonasema ja lempparini Valkoiset Hampaat. Seka Irvingin kirjoista useat.

6. Kirja jonka toivoisit kirjoitetuksi
Toisin kuin monet muut, en usko elamanhallinttan tai ainakaan oppaisiin siita. Pussikaljaromaanin jalkeen en kaipaa enaa sukupolvi kuvaustakaan, joten enpa tieda.

7. Kirja jota et toivoisi kirjoitetun?
Elamanhallinta yms. roska

8. Kirja jota parhaillaan luet?
Kokoelmaa venalaisista nykykirjailijoista

9. Kirja jonka aiot lukea?
Saatana saapuu Moskovaan tuli ekana mieleen.

10. Haasta viisi bloggaajaa
Keta ei oo viela haastettu? Olga? Heli?

2 comments:

xxxxxxxxxxxxxxx said...

kiitos kortista se saapuin eilen piristamaan paivaani! lots of love!

Maija&Heli said...

Moi ihana nainen!
Mulla on excuse tähän mun paskaan yhteydenpitoon mailipuolella. Mun kone ei ole vieläkään saapunut, ja aikani koulun koneilla menevät tällä hetkellä eri koulutöihin.
Kiitos kortista, se teki mielen hyvän. Nyt aion kirjoittaa referaattia. Luin juuri maililistalta, että kaikki fuksit ois menossa AL:än toimitukseen. Ja mä istun kirjaston koneella. Tuff luck.