Friday, June 30, 2006

Kaunis ja ylpee

Taitaa tuo otsikko olla Suomen yleisin blogiotsikko.

En ole mielestäni kaunis, ylpeä kylläkin vähän.

Kun sanon, etten ole kaunis, suurin osa ihmisistä alkaa yleensä todistelemaan, että olethan. Se aiheuttaa aina kummallisia katseita ja vähintääkin puhetta siitä, että kaikkihan ovat. Kuulostaahan se pahalta, mutta lähinnä tarkoitan sitä, ettei se ikinä ole sanana sopinut minuun.

Kun olin nuorempi olin aina söpö tai söötti. Silloin vielä halusin olla kaunis joten se ärsytti.

Viime vuosina, sana jota minusta on käytetty paljon (silloin kun on haluttu imarrella) on ollut viehättävä. Olen kuullut sen kovin yllättävissäkin yhteyksissä. Vähän outo ja vanhanaikainen sana, johon olen kuitenkin kieron tykästynyt. Pyrin vielä olemaan hersyvä ja kupliva, sitten olen varmaan kaikkea mitä haluankin.

Vanhana haluaisin sitten olla elegantti ja ehkä söpö jälleen.

No comments: