Tuesday, September 11, 2007

Se on Marimekkoa

Jäin pohtimaan tätä brändijuttua vähän Hesaria pidemmälle. Tuotemerkkejä joihin mulla on joku suhde, on paljon:

Heinz - En osta muuta ketsuppia. Okei, tää on myös mun mielestä parasta.

Canon - Mä oon vakuuttunut että nää on parhaita kameroita. En kyllä tiedä juurio mitään kameroista.

Uncel Ben's riisi - Mitä vittua? Kuvittelenko mä tosiaan että tää on parempaa riisiä kuin Rainbown?

Nokia - Uskon, etten opi käyttämään muita kännyköitä.

Barbie - Kun mä olin pieni oli tosi tärkeetä, että nuken alaselässä luki Mattel.

Suomessahan näitä yleisesti hyväksyttyä totuuksia tuotemerkin äärettömästä ylivertaisuudesta muihin vastaaviin tuotteisiin riittää. Listasin pari:

Marimekko
Iittala
Hackman
Fiskars
Nokia
Fazer

Inteaktiivinen osuus blogissani: Mites teillä? Uskooko kukaan esimerkiksi että Valion tuotteet ovat Ingmanin tuotteita parempia? Tai ei osta Arlaa kun se on Ruotsista? Luottaako joku Kossun tehoon?

No comments: