Wednesday, August 01, 2007

Minulla on oikeus

Tasan puolet kertoo Hesarin gallupissa varastaneensa lasin ravintolasta. Tää on niin tätä. Vittu mitä eeselöintiä, sanon mä. Siis ei sillä, ettenkö itse olisi joskus pöllinyt tuoppia tai sushia yms. mutta onhan se nyt helvetin typerää. Tai siis jotenkin turhaa.

Se on mun mielestä osa laajempaa nykyajattelua siitä, että mulla on oikeus tehdä mitä vaan, jos:

A) en jää kiinni
B) joudu suoraan kohtaamaan tekojeni seuraamuksia
C) kusipääkäytöksestäni valittaja näyttää pikkumaiselta
D) Se on hauskaa. Mulla on niin vitun tylsä elämä että sitä saa pitistää aivottomilla tempauksilla.

Samanlaista tosi hedelmätöntä käytöstä on vaikka jonoissa ohittelu. Empatiaa saatana. Ei oveluus ole mikään helvetin hyve. Elämässä voi pärjätä vaikka ei olisi häikäilemätön mulkku tai paskapääanarkisti joka kuvittelee että suurilta lafkoilta varastaminen on jaloa.

2 comments:

Hansku said...

Asiaa!
P.S. löysin tänne Erikan blogin kautta..

Anonymous said...

varkaus on väärin