Wednesday, July 25, 2007

Miksi vitussa

...lehdissä kirjoitetaan aina samoista aiheista? En nyt osaa antaa hyviä esimerkkejä ja koska kukaan ei maksa tästä, ei tarvi. Kai "ilmiöitä" ja "ihmisiä" voi löytää muutenkin kuin lukemalla muita lehtiä. Tietty ymmärrän, että jos joku tyyppi on pinnalla, yleensä edes jostain semisyystä, niin siitä kirjoitetaan. Mutta kun mun kutina on, että samat tyypit kaivetaan (tai kaivaituu) tasaisin väliajoin kaikissa lehdissä myös esiin.

Sitten niistä kerrotaan aina samat asiat. Auta armias jos tyypin sukupuuhun kuuluu joku ei-metsäsuomalainen, niin eikö jokainen juttu aloiteta kertaamlla miljoonatta kertaa mitä tää tyyppi täällä tekee, mitä se tykkää Suomesta, miksi sillä on hassu nimi ja miten ihmeessä se edes puhuu suomea vaikka ei oo vaalee.

Henkilöjutuissa minkäänlaista luovuutta, mun sivistyksen mukaan, harjoittavat tällä hetkellä ainoastaa Hesarin Kuukausiliite (vedän kotiinpäin) ja Basso. Mulla on erityisestri jäänyt mieleen KK-liitteen juttu Makkaraperijä-Mervistä. Juttu päättyi siihen kun Mervi Matin tapasi. Basso kaivaa esiin tyyppejä kuten Kokkikolmonen. Mieletöntä.

Viime aikojen kolumnien isoin aihe on sitten ollut kolmikymppisyys. Eikä siinä vielä kaikki. Aiheena ollut todistelu siitä, että ei tunnu missään. Ollaan niin vitun fine varhaiskeski-iän lähestymisen kanssa. Mitä sitten et muutin Espooseen ja hankin berhandilaisen jota kutsun hän? Onko jollain sitä vastaan jotain? Häh? Mä voin silti olla hip, pop jne. Tai sitten ikä on vaan numero, mä en ainakaan vielä haluu vakiintua. Silti harrastan nettideittailua maanisesti.

Jos nyt jollekin on vielä epäselvää: Mulle on suhteellisen sama kuinka vanha olet. Kitinä mua häiritsee. Oot jees jos et välitä vittuakaan esimerkiksi siitä kuinka vanha olet ja teet niin kuin haluat. Ja käyttäydyt arvokkaasti. Siis yhdistät nämä niin kuin minä tykkään.

Muille Muriel sanoo: Menkää Sipooseen kuolemaan.

No comments: